Existuje studie, že dnešní průměrný student vysoké školy zažívá větší míru stresu než pacienti psychiatrických nemocnic v minulém století. I to samo o sobě něco vypovídá, ne? Je prokázáno že míra stresu se rok od roku zvyšuje a lidský organismus na to není přizpůsobený. Jak si tedy trochu ulevit a stres trochu odstranit?


muž ve spěchu


Zařizujte online všechno to, co jde


V dnešní době nám internet umožňuje spoustu věcí, kvůli kterým jsme dříve museli běhat po městě i několik hodin. Zařizování některých věcí zde Vás tak může ušetřit vzteku z front v obchodech nebo netrpělivost v bance. I nákupy jídla se již dají zařídit z domu.


 


Organizujte si čas


Papírový diář nebo aplikace v mobilu, na tom nezáleží. Sepište si, co vše potřebujete za den stihnout a rozplánujte si to tak, aby se nestalo, že budete běhat z jednoho místa na druhé.


 


Připravte se den předem


Každý večer před spaním si vyhraďte deset minut pro přípravu na další den. Připravte si oblečení, tašku a věci, které potřebujete. Uvařte si jídlo na další den a rozmyslete si co musíte udělat. Další ráno tak získáte nějaký čas navíc a nebudete se nikam hnát.


 


Dostatečný spánek je důležitý ve všech fázích života


Asi všichni víme, že se doporučuje spát okolo osmi hodin denně, avšak většina z nás toto nedodržuje. Spánek je důležitý pro náš mozek i pro naše tělo. Potřebujeme odpočívat a regenerovat.


stres a žena


Zdravá a pravidelná strava, pitný režim


Když nebudete celý den jíst, je jasné, že se večer přejíte vším, co najdete. Zkuste proto jíst pravidelně alespoň třikrát denně a pijte dostatek tekutin. Káva se samozřejmě nepočítá. Jezte hodně ovoce a zeleniny, dodává potřebné vitaminy.


 


No a nakonec, radujte se z maličkostí a užívejte si života. Nestresujte se kvůli maličkostem, najděte si něco, co Vás baví a uklidňuje. A jaké jsou Vaše taktiky pro zvládání stresu? Dokážete si odpočinout a hodit všechno za hlavu?

Published by pcer.cz