Fazole obsahují velké množství zinku, podobně, jako např. červená čočka. Zinek, jak známo, podporuje libido a jsou známy případy, kdy byly fazole zakázanou potravinou v ženských klášterech. Dnes lidem nikdo fazole nezakazuje, ovšem do jídelníčku je lidé zařazují spíš výjimečně.  
žíhané fazole
Kromě zinku, který je zásadním prvkem pro správou funkci pohlavních orgánů a pro tvorbu spermií, jsou fazole bohaté na mangan, selen, měď, železo, vápník, hořčík, fosfor, síru, chrom, kobalt, kadmium. Červené fazole vynikají vysokým obsahem betakarotenu, vitamínem E a vitamíny skupiny B. Fazole mají tvar ledviny, což není náhoda, neboť právě ledvinám výrazně prospívají. Podobnost plodů tělesným orgánům není u fazolí výjimečná, např. vlašské ořechy, které jsou vynikající živinou pro mozek, také jako mozek vypadají.
fazolové lusky

Spolu s obilovinou tvoří komplexní bílkovinu

Fazole jsou bohatým zdrojem bílkovin a spolu s obilovinami tvoří komplexní bílkovinu, ve které jsou zastoupeny všechny esenciální aminokyseliny. Fazole, stejně jako všechny ostatní luštěniny, jsou v kombinaci s obilovinou plnohodnotnou náhradou masa.
Z fazolí můžeme připravit velmi chutné a výborné polévky, pomazánky, omáčky, je možné je zapékat, sterilovat a nakládat. Pouze se nedoporučují fazole konzumovat s živočišnou bílkovinou, neboť se pokrm stává velmi těžce stravitelným. Raději si odpusťte fazole s vejcem nebo se slaninou či masem a jezte je v co nejjednodušší podobě.
zelené fazole

Jednoduchý recept na fazolovou pomazánku

Příkladem jednoduchého receptu rychlé a přitom chutné a výživné pomazánky z fazolí je např. tento:
250 gramů uvařených červených fazolí rozmixujeme ponorným mixérem (nebo ve stolním mixéru), přidáme hrst nakrájeného pórku, jednu malou cibuli, prolisovaný stroužek česneku, lžíci citronové šťávy, 3 lžíce olivového oleje a 2 rajčata pro zjemnění chuti. Můžeme přidat i malé množství droždí. Pomazánku rozmixujeme opět mixérem a dochutíme solí. Podáváme s kváskovým chlebem, nebo s jiným pečivem, podle chuti.

Zařazujte fazole častěji do svého jídelníčku, neprohloupíte!
3.8 (76.57%)35

Published by pcer.cz